Każdy z nas, użytkowników pojazdów zapewne spotkał się z problemami związanymi ze zgłoszeniem szkody komunikacyjnej. Już samo zaistnienie zdarzenia drogowego, uszkodzenie pojazdu to duży stres dla poszkodowanego, nie wspominając o niedogodnościach wynikających z załatwieniem formalności, wyborem najkorzystniejszego sposobu rozliczenia szkody , czy problemem samochodu zastępczego na czas naprawy. Prawidłowe procesowanie szkody komunikacyjnej to czynność, która pomimo coraz lepszej i przejrzystej komunikacji zakładu ubezpieczeń z poszkodowanym, może przysporzyć problemów w szczególności mniej doświadczonym klientom. Już bowiem na etapie zgłoszenia szkody i uzupełniania druków zgłoszenia szkody istnieje możliwość popełnienia błędów, które mogą skutkować przedłużeniem czasu zakończenia likwidacji szkody, pomniejszeniem odszkodowania lub nawet odmową jego wypłaty. Ustalenie rozmiaru uszkodzeń w pojeździe, tym samym wysokości szkody odbywa się za pośrednictwem pracowników działających na rzecz i w imieniu towarzystw ubezpieczeniowych. Naturalnym stwierdzeniem wydaje się w takiej sytuacji fakt, iż bardzo często opisy uszkodzeń, a następnie sporządzone kalkulacje napraw, bądź wyceny szkód „całkowitych” wykonane są lakonicznie, „pod kątem ubezpieczyciela” i nader często nie uwzględniają takich aspektów jak:
- wszystkich uszkodzonych elementów i podzespołów;
- operacji technologicznych, wynikających ze specyfiki, miejsca, charakteru i rodzaju uszkodzenia;
- dodatku do materiału lakierniczego typu „perła”;
- nieprawidłowości podczas określania modelu i wersji wyposażenia uszkodzonego pojazdu, co ma wpływ nie tylko na cenę kwalifikowanego podzespołu, ale również na określenie wartości rynkowej pojazdu;
- nieuzasadnione manipulowanie współczynnikami podczas określania wartości pozostałości pojazdu
Aby zatem uniknąć wielu nieporozumień, zminimalizować ryzyko nieprawidłowości na każdym etapie likwidacji szkody i doprowadzić do możliwie szybkiego zrealizowania wypłaty odszkodowania oferujemy Państwu profesjonalne doradztwo w trzech wariantach:
Pakiet podstawowy: 150zł
- prawidłowe uzupełnienie dokumentacji szkodowej;
- weryfikacja otrzymywanej i redagowanie wysyłanej korespondencji do ubezpieczyciela;
- sporządzenie dodatkowej niezbędnej dokumentacji szkodowej;
Pakiet optymalny: 350zł
- prawidłowe uzupełnienie dokumentacji szkodowej;
- weryfikacja otrzymywanej i redagowanie wysyłanej korespondencji do ubezpieczyciela;
- sporządzenie dodatkowej niezbędnej dokumentacji szkodowej;
- sporządzenie zakresu uszkodzeń pojazdu wraz z dokumentacją zdjęciową, a na prośbę klienta uczestniczenie podczas oględzin pojazdu, wykonywanych przez przedstawiciela zakładu ubezpieczeń;
- sporządzenie kalkulacji naprawy;
- określanie wartości rynkowej pojazdu przed zdarzeniem, pozostałości i różnicy między wartością pojazdu nieuszkodzonego, a wartością pozostałości *1
Pakiet prestiż: 700zł
- prawidłowe uzupełnienie dokumentacji szkodowej;
- weryfikacja otrzymywanej i redagowanie wysyłanej korespondencji do ubezpieczyciela;
- sporządzenie dodatkowej niezbędnej dokumentacji szkodowej;
- sporządzenie zakresu uszkodzeń pojazdu wraz z dokumentacją zdjęciową, a na prośbę klienta uczestniczenie podczas oględzin pojazdu, wykonywanych przez przedstawiciela zakładu ubezpieczeń;
- sporządzenie kalkulacji naprawy;
- określanie wartości rynkowej pojazdu przed zdarzeniem, pozostałości i różnicy między wartością pojazdu nieuszkodzonego, a wartością pozostałości *1
- określenie rynkowej utraty wartości pojazdu *2
- współpraca z niezależnymi, rekomendowanymi zakładami blacharsko-lakierniczymi w tym autoryzowanymi;
- monitorowanie przebiegu prac naprawy blacharsko-lakierniczej pojazdu;
- weryfikacja jakości przeprowadzonej naprawy blacharsko-lakierniczej samochodu;
- możliwość uzyskania samochodu zastępczego na czas naprawy uszkodzonego pojazdu w przypadku rozliczania szkody z OC sprawcy.
*1 - jeżeli zajdzie taka potrzeba
*2 – jeżeli będą spełnione odpowiednie wymagania