Z zakupem pojazdu nowego, bądź używanego zawsze towarzyszą emocje. Zależy nam bowiem, aby jak najefektywniej zainwestować niemałe środki w zakup samochodu, który będzie spełniał zakładane wymagania. Jednym z takich fundamentalnych wymagań – w szczególności w przypadku samochodu używanego jest próba określenia jego stanu technicznego, adekwatnego do ceny sprzedawanego pojazdu. Wszyscy już chyba zdają sobie sprawę, że podawany przez sprzedających stan techniczny pojazdu w zdecydowanej większości ogłoszeń sprzedaży ma niewiele wspólnego z rzeczywistością, autentycznym przebiegiem, bądź nawet wyposażeniem. Aby zminimalizować ryzyko nieświadomego, często dyktowanego emocjami wyboru, a przede wszystkim jego skutkami, oferujemy profesjonalną weryfikację stanu technicznego pojazdu. Audyt techniczny pojazdu jest wykonywany w oparciu o ściśle określone procedury. Klient otrzymuje szczegółowy raport, który uwzględnia:
Na życzenie klienta sporządzamy szczegółową dokumentację zdjęciową badanego pojazdu, którą wraz z raportem wysyłamy pocztą tradycyjną lub elektroniczną na wskazany adres.
Wieloletnia praktyka i doświadczenie wskazuje, że nawet fabrycznie nowe samochody odbierane przez klientów w salonie miały za sobą „przygodę” blacharsko-lakierniczą. Istotne wady lakiernicze na etapie produkcji, szkody w fabryce, szkody transportowe i inne incydenty już na terenie dealera powodują, iż wartość rynkowa pojazdu po ingerencji blacharsko-lakierniczej jest niższa w stosunku do wartości pojazdu nigdy nieuszkodzonego. Z przyczyn oczywistych do rzadkości należą sytuacje, gdy dealer informuje klienta o takiej sytuacji przed zakupem egzemplarza. Weryfikacja i ocena jakości powłoki lakierowanej minimalizuje zatem ryzyko zakupu samochodu z wadliwą lub już odnawianą powłoką lakierowaną. Taka informacja może stanowić podstawę do odstąpienia od zakupu konkretnego pojazdu lub przyczynić się uzyskania dodatkowego upustu przy jego zakupie.
Pomimo stosowania coraz bardziej zaawansowanych technologii napraw blacharsko-lakierniczych, ich jakość jest często niska. Problem dotyczy nie tylko niewielkich zakładów rzemieślniczych ale również autoryzowanych centrów napraw powypadkowych, które mają dostęp do najnowocześniejszych technologii, dyktowanych przez producenta pojazdu. Często na ulicach widać pojazdy, których spasowanie lub odcień lakieru elementów sąsiadujących różni się od siebie, co natychmiast sugeruje pokolizyjną przeszłość takiego pojazdu i brak kompetencji zakładu naprawczego, który naprawę wykonał. Oczywiście wszelkiego rodzaju wad i niedoróbek blacharsko-lakierniczych jest znacznie więcej, co więcej niektóre z nich uwidaczniają się dopiero po kilku lub nawet kilkunastu miesiącach eksploatacji pojazdu. Zdecydowana większość tych wad, to efekt niedostatecznej dbałości o czystość szczególnie prac lakierniczych, brak zachowania dbałości o estetykę naprawy, stosowanie niskiej jakości materiałów lakierniczych i niskiej jakości zamienników lub części używanych - bez zgody i wiedzy właściciela pojazdu, a także pośpiech, brak wiedzy i odpowiednich kwalifikacji pracowników.
Do najczęściej występujących uwag podczas kontroli jakości przeprowadzonych napraw należy zaliczyć:
Podczas odbioru pojazdu po wykonanej naprawie blacharsko-lakierniczej należy mieć na względzie, że to renowacja – odtworzenie zniszczonej strefy samochodu. Jakość nawet najlepiej wykonanej naprawy z wielu względów nigdy nie dorówna jakości i często wręcz laboratoryjnym warunkom panującym w fabryce na etapie produkcji pojazdu. Należy jednak dążyć i wymagać od zakładów blacharsko-lakierniczych stosowania odpowiednich procesów technologicznych, dbałości i zaangażowania, dzięki którym samochód po przeprowadzonej naprawie będzie wyglądał jak przed zdarzeniem, a ingerencja blacharza i lakiernika będzie trudna do określenia.